Inhoudsopgave
Wat is een goede CPC op LinkedIn?
LinkedIn kan advertentiekosten op basis van twee biedstrategieën in rekening brengen: CPC (cost per click) of CPM (kosten per 1000 weergaven). De gemiddelde CPC op LinkedIn ligt tussen de 2 euro en 3,50 euro per klik. De gemiddelde CPM op LinkedIn ligt tussen de 7 euro en 10 euro per 1000 weergaven.
Wat is een CPM tarief?
CPM staat voor ‘cost per 1000 impressions’ (kosten per duizend vertoningen). Adverteerders die CPM-advertenties gebruiken, stellen een vast bedrag in per duizend advertentievertoningen en selecteren specifieke advertentieposities waarop hun advertenties moeten worden weergegeven.
Hoe bereken je de CPM?
De formule voor de berekening van een CPM is heel simpel. De prijs voor de advertentie wordt gedeeld door het bereik van het desbetreffende medium en vermenigvuldigd met 1.000. Dit is de cost per thousand. Voorbeeld: Een advertentie kost 500 euro en via het medium worden gemiddeld 100.000 mensen bereikt.
Wat is honderd CPM?
De CPM uitrekenen Je neemt de prijs voor de advertentie en deelt dat door het aantal mensen dat je er met het medium mee kunt bereiken. De uitkomst vermenigvuldig je dan met 1000. Stel, je advertentie kost 100 euro en je bereikt er 5000 mensen mee, dan is je CPM 100 : 5000 = 0.02 x 1000 = 20 euro.
Wat kost een gesponsord bericht op LinkedIn?
Afhankelijk van jouw targeting (hoe specifieker hoe beter) en de CTR van jouw advertentie, ligt de CPC voor adverteren op LinkedIn tussen de €3,- en €10,-. Dit is voor een campagne in Nederland. In bijvoorbeeld Duitsland zijn deze kosten vaak hoger.
Hoe bereken je impressies?
Voorbeeld: Stel een campagne levert 10 mln vertoonde impressies. Van deze impressies zijn er 8 mln gemeten. Van deze gemeten impressies waren er 5 mln viewable….De berekening van de CPM.
kosten van de advertentieplaatsing | = CPM |
---|---|
aantal impressies (x 1.000) |
Waar staat CPC voor?
CPC is een afkorting die staat voor Cost Per Click. Een adverteerder betaalt iedere keer als er op een advertentie wordt geklikt.
Wat is een goede CPM?
Heeft je Facebookcampagne een gemiddelde CTR boven de 0,70 procent, kost de gemiddelde click minder dan €0,51 en is je CPM lager dan €3,50? Dan sta je er goed voor.
Wat is een goede CTR Facebook ads?
Een gemiddelde normale CTR is tussen de één en twee procent, hoewel het niet abnormaal is om drie tot vijf procent te behalen. Als je onder de één procent scoort, kun je het beste je advertentie opnieuw bekijken. Misschien is de doelgroep te groot, niet juist afgebakend of is jouw boodschap niet goed geformuleerd.
Wat is een goede Engagement Rate LinkedIn?
De gemiddelde ER is 5,6 procent. Het laagst gemeten engagement bij een bedrijf was gemiddeld 2,1 procent. Het hoogste, een whopping 17,3 procent!