Inhoudsopgave
Hoe bereken je de CAC?
De CAC bereken je door alle kosten voor het werven van klanten op te tellen. Deel dit vervolgens door het aantal nieuwe klanten die het oplevert. Als je met 100 euro honderd nieuwe klanten werft, is je CAC 1.00. Houd wel rekening met kosten die nu bijvoorbeeld al gemaakt zijn, maar pas later rendement opleveren.
Wat kost een nieuwe klant?
De CAC voor jouw bedrijf is de totale kost van sales en marketing die nodig is om een nieuwe klant over een bepaalde tijdsperiode aan te trekken. Die totale kost omvat alle ad spend, salarissen, bonussen, externe fees, etc. die komen kijken bij het aantrekken van nieuwe leads en het converteren van die leads in sales.
Hoeveel investeren in marketing?
Voor bedrijven die hun huidige positie in de markt willen behouden geldt dat ze ongeveer 5 procent van hun totale omzet aan marketing moeten investeren. Wil je als bedrijf echter groeien en meer markt voor je winnen, reken dan eerder met 10% van je totale omzet.
Wat mag een conversie kosten?
Rekenvoorbeeld: Gemiddelde CLV is €50.000 met een gemiddelde marge van 20% en een conversie van 25%. Een sales lead mag dan maximaal (50.000*0,20*0,25) = €2.500 kosten.
Wat is een normaal marketingbudget?
Gemiddeld marketingbudget Gaan we kijken naar wat een gemiddeld bedrijf uitgeeft aan marketing dan ligt dit ergens tussen de 0,5% en 20% van de omzet afhankelijk van sector, resultaten en type (B2B of B2C). Uit een onderzoek van Gartner blijkt dat de meeste bedrijven ongeveer 10% van hun omzet uitgeven aan marketing.
Wat valt onder marketingkosten?
Marketingkosten zijn kosten die een bedrijf maakt voor alles dat de verkoop van diensten of producten bevordert. Veel mensen denken bij marketing vaak aan verkoop en reclame. Je krijgt ook te maken met online marketing. Je krijgt dan te maken met kosten voor bijvoorbeeld Google Adwords, Facebook Adverteren en Bing Ads.
Wat kost een lead gemiddeld?
De marge die op een klant wordt gemaakt, bedraagt gemiddeld zo’n 20 procent en voor het werven van één klant heeft het salesteam 20 sales leads nodig. De maximale cost per sales lead mag dus bedragen: € 50.000 x (0,20) x (0,05) = € 500,00 per sales lead.
Wat is een lead waard?
Wat is een lead waard? Een lead is zoveel waard als de gemiddelde opbrengst per lead voor het bedrijf waar de lead binnenkomt. Dit houdt in dat als een bedrijf gemiddeld €500 per klant verdient en %60 van de leads wordt een klant, dan zou een lead maximaal €500 x 60% = €300 waard zijn.
Wat kun je doen om klanten te behouden?
In 8 stappen kun je een strategie ontwikkelen om klanten beter te servicen en daarmee langer te behouden.
- Kwaliteit van de service.
- Gebruik de juiste tools goed.
- Gebruik loyaliteitsprogramma’s.
- Herken je klanten.
- Gebruik de juiste kanalen.
- Vraag klanten om feedback.
- Gebruik meerdere kanalen voor support.